Onze vrijdag in Bulawayo

5 juli 2013 - Bulawayo, Zimbabwe

Mrs Crocodile, Dorothy, Cecilia, Gladys en de anderen doen echt hun best om het audiometreren onder de knie te krijgen. We hebben de eerste stap gezet om het materiaal uit handen te geven. Er zal nog hard gewerkt moeten worden om op een week tijd alle vaardigheden aan te leren. Het is toch wel wat specialistenwerk.

In de namiddag zijn we enkele zaken in Bulawayo gaan regelen, waaronder ons verblijf in de Victoria falls. Toen werd het ons echt duidelijk dat wij in Europa de klok hebben en in Afrika de tijd; 1 uur om een hotel te boeken... Op de terugweg hebben we de andere kant van Bulawayo gezien, nl. de sloppenwijken. In het begin mochten we de raampjes nog opendraaien, maar even later werd ons vriendelijk verzocht dit niet meer te doen. De toestand in KGVI is zeer luxueus in vergelijking met wat we daar gezien hebben. Het werd zeer stil op de achterbank.

Tijdens de gehele trip was het soms iets minder stil op de achterbank, gezien de chaos in het verkeer. Er werd duchtig meegeremd op diezelfde achterbank... Er geldt slechts 1 regel: iedereen heeft voorrang, behalve de voetgangers. Voor hen is het survival of the fittest.

Deze avond hebben we eindelijk Sinini ontmoet. Hij is een student op KGVI en de kunstenaar van de school. Hij maakt prachtige tekeningen, schilderijen, portretten,...

Morgen is het weekend! Ook voor ons betekent dit tijd voor ontspanning! We kijken er naar uit! WOEHOE!