Maandag 14 juli ’13

16 juli 2013 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Afscheid

Voor de eerste keer werden we gewekt: de leefgroepbegeleider van Sinini (student en plaatselijke kunstenaar) kwam ons roepen om onze bestellingen op te halen. Het waren stuk voor stuk pareltjes. We zijn er zeker van dat we de bestemmelingen zeer gelukkig gaan maken! Vervolgens voor de laatste keer naar de audiokabine om nog wat spulletjes op te halen en een laatste blik te werpen. En we zagen dat het goed was!

Overal nog een babbeltje meepikken om nadien naar het bureau van Mrs Hadebe te gaan. Daar hebben we nog een evaluatie gehouden met onze studenten. Langs beide zijden bleek een groot respect, enorme dankbaarheid en heel wat voldoening. We gingen dan ook trots met zijn allen op de foto. Even later kwam de rest van de schoollink erbij zitten. We kregen heel wat kadootjes en woorden van lof. Onze zakdoeken werden boven gehaald.

Naar onze kamer om de laatste spullen in te pakken en dan op naar de luchthaven. We werden vergezeld door Gladys, Mrs Hadebe, Dorothy, Cecilia, Trichia, Maria, Cyriel en Prisca!! Toen ze onderweg begonnen te zingen, kwamen de emoties weeral naar boven. Wat een fantastische bende!

Wat hebben we een avontuur beleefd! Dit zijn herinneringen voor het leven! We zijn blij dat we de kans hebben gekregen om ondergedompeld te worden in hun manier van leven. De warmte, de gastvrijheid, het enthousiasme, het optimisme, … van deze mensen en de kinderen zullen ons voor altijd bijblijven. Daar kan geen olifant, leeuw, giraf, neushoorn, nijlpaard,… tegen op!

We hopen ooit terug te keren…

1. Mama van Dries.:
    17 juli 2013
    Mooi vervolgverhaal.
    Proficiat voor de inzet van iedereen.
    Hopelijk kan je nog eens terug.
    Groetjes