Under Pressure

9 juli 2013 - Bulawayo, Zimbabwe

Veel volk op bezoek in KGVI! Zowel de teachers van KGVI, als ook de staff-leden en de studenten van UCE waren aanwezig om ondergedompeld te worden in de wetenschap van de audiologie. Alsook nog eens 4 bezoekers van VVOB (Vlaamse Vereniging voor Ontwikkelingssamenwerking en Technische Bijstand) waren aanwezig om de sfeer hier op te snuiven. We hebben hard gewerkt en het is fijn te zien dat dit werk zijn vruchten begint af te werpen. Onze studenten (6 teachers van KGVI) zijn gebrand om het zaakje over te nemen. Er waren er zelfs een aantal die hun thee-time en lunch aan hen voorbij lieten gaan. Dit is hier hoogst uitzonderlijk . Het begint hen echt aardig te lukken! Ja, we zijn toch een beetje trots op hen en op onszelf.

Aanvankelijk dachten we dat we een aantal nieuwe studenten hadden, maar nee het was 'pruikentijd'. De haargewoontes zijn toch een beetje anders dan in België.

Onze tijd begint stilaan te korten; dat voelen we zowel bij onszelf, als bij hen. Er is nog een hoop werk dat gedaan moet worden. Het is moeilijk om prioriteiten vast te leggen, omdat deze voor de verschillende partijen (KGVI, VVOB, UCE, Wij) anders liggen. Onderhandelen, toegeven, voet bij stuk houden, is nodig en niet altijd even eenvoudig. We zijn er van overtuigd dat iedereen altijd het beste wilt, maar helaas is onze tijd te beperkt om aan alle vragen tegemoet te komen. (Dus we zullen moeten terugkomen ;-) )

Ondertussen zijn we er toe gekomen om ons 's avonds te ontspannen met de borders (internen). Dit wordt zeker geapprecieerd door hen. Zo werd vandaag de wasdraad van Cathy omgetoverd tot een springtouw en konden we meteen iets doen aan onze conditie. We zullen dus goed slapen vannacht!

Tot morgen!

1. Ingrid Van Acker:
    9 juli 2013
    Wow collega's, jullie hebben daar al hard gewerkt! Fantastisch dat jullie dat allemaal al voor elkaar hebben gekregen!
    Nog veel succes de komende dagen en ook nog veel plezier gewenst!
    Groetjes, Ingrid
  2. Dennis:
    9 juli 2013
    Ik herken diene powerpoint :)

Goe bezig schatje!
  3. Karen:
    Hey beste ex-collega's,
    eindelijk eens tijd om te reageren... ik heb in 1 keer al de voorbije reisverhalen gelezen en foto's bekeken: wauw!
    Ik ben absoluut jaloers :-). Jullie doen dat daar goed. En Nhele, dat lesgeven staat jou wel :-). AudiQueen audiogrammekes zijn daar dan in elk geval ook al gekend !
    Daar zal PG content mee zijn.
    Nog veel succes de komende dagen en goede terugreis.
    Groetjes!
  4. Ben:
    10 juli 2013
    Beste mister Woodwork wij hebben hier ook nog een terras dat ligt te wachten op een plaatser. Eric is duidelijk in zijn nopjes. Ik kan echt niet wachten op je verhalen. Wat een ervaring en wat leuk dat we jullie kunnen en mogen volgen via jullie blog. Groet!
  5. Greet VL:
    Cathy, Nhele en Coen ;),
    Jullie zijn heel goed bezig !!! Hard werken, cultuur(schokken) ondergaan, genieten, maar bovenal deze mensen gelukkig maken!!!
    Een hele ervaring! Kunnen jullie misschien even checken of ze iemand graag zouden uitnodigen voor het creatieve aspect binnen hun werking? Ik zie het ook wel zitten om daar op (werk)bezoek te gaan !
    Veel succes nog en bovenal 'geniet van Zimbabwe', het is tenslotte 'vakantie'!
    Greet VL
  6. Anneliese.marien:
    10 juli 2013
    Ik ben echt heel trots op onze KOCA-medewerkers en wat ze daar allemaal realiseren! Als jullie weer in Antwerpen zijn, wil ik wel horen welke noden uit het eindgesprek blijken. Zo kan dat mee verwerkt worden in mijn dossier.
    Feleciteer ze daar allemaal van mij omdat ze zo gemotiveerd zijn ondanks de vaak moeilijke (leer)situatie van deze mensen.
    Daar kunnen wij (probleemzoekers) aardig wat van leren!
    't Is maar hoe je het bekijkt: a problem or a challenge!
    Doe ze ook veel groeten en geniet nog van de laatste dagen!!!