Nhele en Cathy versus Eric

8 juli 2013 - Bulawayo, Zimbabwe

Terug werkendag!
We werden  verwacht op UCE (United College of Education) om daar ook onze "expertise" over te dragen. Aangezien er ook nog een hoop werk te doen was in de audiocabine in KGVI hebben we beslist dat Eric niet mee zou gaan. Zo had hij dan de mogelijkheid om zich een ganse dag uit te leven in de audiocabine (beloningssysteem installeren, bekabeling, verduisteren ...)

Laat ons beginnen met de belevenissen van Nhele en Cathy:
We werden op UCE zeer hartelijk onthaald en geïntroduceerd bij de verschillende directies. Het duurde eventjes alvorens de hiërarchie voor ons duidelijk was... Rond half twaalf konden we uiteindelijk beginnen aan de theoretische uiteenzetting van het audiometreren en alles wat hierbij komt kijken. We hadden een 40tal toeschouwers (zowel leerkrachten als studenten) in een veel te kleine klas. Dat leek hun niet echt te deren want ze waren zeer gretig aan't luisteren. Ook hier werden onze filmpjes (testen van baby's en peuters) enthousiast onthaald. Ambiance toen Tuur (zoontje van collega Kim) in beeld kwam. Dit ventje werkt blijkbaar op de lachspieren van de Zimbabwanen. Plots merkten we tijdens de uiteenzetting een eigenaardig geluid (leek op GSM). Net toen we wilden vragen om al de GSM's uit te schakelen bleek het om een vogel te gaan die de les mee opluisterde.

Na de les wilden we de theoretische cursus voor hen uitprinten maar hier op UCE bleek dat eveneens niet zo vanzelfsprekend te zijn. Enfin, na een zoektocht naar papier en een computer met printer met inkt hebben we toch 1 exemplaar kunnen afdrukken...

Nadien volgde nog een rondleiding en werden e-mailadressen uitgewisseld. Ondertussen was het 16u; tijd om terug te keren.

Terug aangekomen op KGVI was Eric aan het petanquen met enkele jongens. Plezier verzekerd.  Dit kon hij zich permiteren omdat de cabine afgewerkt was en hij ondertussen ook nog les gegeven had aan de leerkracht houtbewerking. Wie zegt dat enkel vrouwen twee dingen tegelijk kunnen doen!! (neen, deze quote werd niet door hemzelf geschreven)

We kijken ernaar uit om morgen het beloningssysteem voor het eerst uit te testen.

Uhambe kuhle!!

1. Line ruts:
    9 juli 2013
    Nhele, Ik heb het leuke nieuws via ons Gerd gehoord. Wat een super ervaring ben jij aan het beleven. Ik ben wel stiekem heel jaloers!
    Ik heb net al de verhalen gelezen, wel leuk, zo maken wij het ook een beetje mee. Wat een verschil met de werking van België. Binnenkort ga je misschien heel anders nadenken over de manier van werken.

Veel plezier nog maar vooral ogen open houden en volop genieten he!
    Dit is een zeer unieke ervaring die je zelden kan meemaken.

Dada
    Nhele sleeps tonight.
    In the jungle,
    the quiet jungle,
    Nhele sleeps tonight.

Mooie foto's zenne. Ziet er precies zwart van't volk daar! :-)
    Geniet ervan en tot gauw!

Jeroen