Little paradise in Zimbabwe

7 juli 2013 - Gweru, Zimbabwe

7 juli 2013 zal voor altijd in ons geheugen gegrift staan; niet alleen omdat Margot Coenen 18 jaar is geworden ("PROFICIAT!"), maar ook omwille van de unieke ervaringen die we vandaag beleefd hebben in het Antelope park. Een rit van 150 km door het Afrikaanse landschap was al de moeite, maar niets vergeleken met wat ons nog te wachten stond!

Dit park is een natuurreservaat met o.a. een kweekprogramma voor leeuwen. Er is tevens de mogelijkheid om hier te overnachten tussen de dieren in prachtige lodges (voor als we ooit de lotto eens winnen). Naast de inkom, moesten we elke activiteit extra betalen. Dat sloeg wel wat tegen, want de prijzen waren niet echt democratisch. But for the one time we're in Africa, what do you do??... Na wat overleg hebben we besloten te gaan voor de 'elephant ride' en de 'cub viewing'! Het klinkt fantastisch en ongelooflijk en dat was het ook! We moesten wel een tijdje wachten, alvorens we van start konden gaan met ons programma. Tijdens een wandeling door het park, werden we verrast door apen, een leguaan en 4 prachtige, grote, indrukwekkende, onvoorstelbare, knappe, ... olifanten. Het geheugenkaartje van Eric's fototoestel bleek al snel over quota te zijn...!

Het hoogtepunt van de dag (letterlijk en figuurlijk) was de ELEPHANT RIDE!!! Nhele en Cathy, als echte GI-Jane's, beklommen de reusachtige beesten! Eric beleefde het avontuur vanop de grond! Nog niet bekomen van dit avontuur, brachten we een bezoek aan de leeuwenwelpen. Voor de 3 maanden oude welpen waren we de tweede groep mensen, waarmee ze in contact kwamen. Contact mag je letterlijk nemen, want we mochten erbij en ze aanraken! Dit was een unieke ervaring, maar toch met enkele bedenkingen. We kunnen er achter staan dat er programma's opgesteld worden om het leeuwenbestand te beschermen, maar de welpen weghalen bij hun moeder om ze na een aantal maanden terug uit te zetten ... ??

Bekomen van deze ervaring konden we pas als we terug waren in Bulawayo, want de terugrit was ook niet van de poes. Onze chauffeur wist duidelijk hoe gas te geven en dit in de pikkedonker... De angst sloeg ons met momenten om het hart.

Enfin, het was wederom een SUPERDAG!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kristel Kaerts:
    8 juli 2013
    hallo avonturiers, het tikkeltje jaloezie wordt weer een beetje groter (en dan te bedenken dat ik ook al wa reizen gemaakt heb! prachtig hé die natuur en de beestjes!
    en ja, over de Afrikaanse tijd zouden onze jonge collega's zeggen: 'chill !'
    en ja, het is verschrikkelijk schrijnend om te weten dat er hulp bestaat, maar dat het niet voor iedereen voor hande is. Maar met wat jullie aan 't realiseren zijn, is er toch al een stapje in de goede richting gezet.

Zonnige groetjes,
    Kristel
  2. Anneliese.marien:
    8 juli 2013
    Fijn dat jullie naast al jullie werk daar toch ook even konden genieten. Je neemt dat inderdaad voor de rest van je leven mee!
  3. Kim Smits:
    8 juli 2013
    Ziet er allemaal geweldig uit! Mooie foto's en heel leuke video!
    Nog veel succes met het aanleren van audio, zagen van planken en nog veel genieten!

Kim
  4. Raf D'haen:
    8 juli 2013
    Vanuit het zuiden van Frankrijk volgen wij met grote interesse jullie verhalen. Dank aan het internet! En we genieten mee. Tegelijkertijd hopen we dat jullie de noodzakelijke (technische) vaardigheden tijdig kunnen overbrengen. En ja, de vraag "wat na één of andere diagnose is zeer terecht (gehoorapparaat)? De armoede van dit land moet ons "rijke" Westerlingen blijvend bevragen. We zijn in ieder geval dankbaar voor jullie inzet en we dragen waar mogelijk graag een steentje bij.
  5. Greet, Margot, Lotte en Cato:
    8 juli 2013
    Merci voor de verjaardagwens, heel leuk! :)
    De foto's zijn fantastisch om te zien, wauw!