Matopos

6 juli 2013 - Bulawayo, Zimbabwe

Oooooh.... Geen reacties op ons laatste reisverhaal! Het blijft leuk om wat nieuws van het thuisfront te krijgen. Hopelijk zijn jullie ons niet vergeten!

Gelukkig hebben we een superdag achter de rug!! We hebben Matopos bezocht. Het vertrek was typisch Afrikaans. We moesten stipt klaarstaan om 9u en waren blij dat we om kwart na negen in het busje mochten stappen op weg naar de stad om de anderen op te pikken. Dat was een hele belevenis: het nam wel wat tijd in beslag om iedereen te verzamelen. Bovendien moest er nog voor drank en lunch gezorgd worden: maw alvorens we uiteindelijk naar Matopos vertrokken hadden we al 5 tussenstops gedaan. Daarenboven leek elke tussenstop dan ook weer een estafettekoers te zijn. Mensen verdwenen en kwamen een kwartier later weer terug (schoenen kopen, krant kopen, naar de bank gaan ...enz). Enfin, uiteindelijk zijn we om 11u vertrokken, chance dat wij zo stipt waren!! De rit naar ginder was te gek; onze 7 afrikaanse vrouwelijke collega's die ons vergezelden zorgden voor de sfeer: lachen, zingen, zelfs dansen in het minibusje!

Matopos was adembenemend mooi; prachtige rotsformaties, alsof iemand (volgens hen God) blokjes op elkaar gestapeld heeft. We reden door een typisch afrikaans landschap (savanne?) We hebben echt genoten van het overdonderend uitzicht("View of the world"). Hilariteit alom toen Eric zijn verrekijker bovenhaalde... onze reisgenoten wisten wel van het bestaan ervan, maar hadden er nog nooit doorgekeken. Ze vonden het geweldig!
Het middageten vandaag was typisch Europees: fritten met kip...kleine kanttekening; deze waren 's ochtends afgehaald in het fast-foodrestaurant in Bulawayo (één van die 5 stops) met als gevolg dat we rond 13u platte afgekoelde fritten aten. De kip was al terug warm van de hete minibus...We hebben toch flink alles opgegeten!
Op de terugrit zijn we de eerste wilde dieren life tegengekomen. En dan hebben we het niet over spinnen, mieren, kevers, hagedissen, muizen maar wel over een groep bavianen. Morgen gaan we (hopelijk!!) voor de leeuwen en de olifanten.

1. Mama van Dries.:
    6 juli 2013
    dag cathy, hopelijk hebben jij en je collega's ginder een begin gemaakt aan iets dat de mensen héél erg nodig hebben om beter te functioneren. Geniet ook een beetje van de reis en tot volgende blog.
  2. Greet, Margot, Lotte en Cato:
    6 juli 2013
    Zo'n dagje "zoo" zouden wij ook wel zien zitten! We zijn al benieuwd naar de foto's van de leeuwen en olifanten.
    Geniet nog van jullie weekend!
  3. Tine:
    7 juli 2013
    Het blijft me verbazen dat jullie elke dag toegang hebben tot het internet om jullie blog aan te vullen! Maar ik vind het super om jullie ervaringen te lezen! We hebben toch niet overdreven met onze enthousiaste verhalen, hé!! Nog heel veel plezier (met het werk èn de ontspanning!). Geven jullie een knuffel aan Prisca van mij? lieve groetjes, Kristien
  4. Lies:
    Dag collega's
    via enkele omzwervingen (gelukkig was Lynn er) heb ook ik jullie blog gevonden. Ik lees jullie verhalen door op een zonnige zomermiddag in België (ja, ja het gaat toch lukken met die zon!)
    Het is hartverwarmend (af en toe kippevel) om jullie verhalen te horen en het maakt mij supernieuwsgierig ... wie weet kunnen we op pedagogisch vlak ook eens uitwisselen ... :-)
    geniet in ieder geval van jullie ervaringen en maak de mensen daar gelukkig (dat ze jullie gelukkig maken dat is al duidelijk...). Groetjes Lies
  5. Dennis:
    7 juli 2013
    Juist de laatste artikels gelezen en foto's bekeken. Precies wel plezant zo'n werkuitstapke :)

Lees uw mail nhele

Groetjes van de caravan!
  6. Myriam majelijne:
    dag collega's,
    echt leuk om jullie blog te volgen. En kunnen jullie je wat stellen in 'the african way of living?', inderdaad, wij de klok, zij de tijd.
    Euh, maar jullie zijn inderdaad echt de specialisten en echte krakken, zunne, want ik ben deze week ook nog eens terug op bijcholing geweest bij Kim voor Tanzania, want ik was ook weeral vanalles vergeten.
    Geniet er daar nog van, niet teveel frustraties hopelijk. En heel veel verhalen om te komen vertellen, want daar kijk ik echt naar uit.
    lieve groet,
    Myriam
  7. Ann VD:
    7 juli 2013
    Hey Iedereen (en vooral Nhele :-) )

Geweldig wat jullie daar allemaal doen! Zo te lezen hebben jullie veel te doen en veel plezier,
    dat maakt het allemaal alleen maar een niet te vergeten, geweldige ervaring...

Wees voorzichtig, geniet vooral met volle teugen en het meest belangrijke:
    Blijven schrijven op deze blog ;-)

Groetjes
    Ann VD
  8. Greet, Margot, Lotte en Cato:
    Dag Eric,
    We hebben genoten van de foto's, we zijn blij om u zo nog eens te zien. We missen u.
    Groetjes van oma en opa