Hartelijk welkom!!

30 juni 2013 - Bulawayo, Zimbabwe

Alles goed verlopen tijdens de vluchten, alleen was er voor de laatste vlucht een technisch probleem waardoor we enkele uren hebben moeten wachten. Het ontvangst aan de luchthaven was daarentegen zo hartverwamend dat we dit snel waren vergeten; een hele delegatie zowel kinderen als volwassenen stonden ons op te wachten. met wapperende vlaggetjes, een welkomsposter, en vele knuffels werden we onthaald.

Aangekomen in KGVI, stond de rest van kinderen en personeel ons op te wchten en kregen we een traditionele welkomsdans te zien. Dit werd gebracht door dove meisjes: heel indrukwekkend, ongelooflijk wat een ritme. Vervolgens kregen we ook nog een (Vlaamse) lunch voorgeschoteld. De pasgeschilderde kamers nog verdelen, uitpakken en dan wat bijrusten.

Dit was nodig om te bekomen van deze dag vol indrukken en superwarme ontvangsten. De mensen zijn hier ongelooflijk optimistisch, enthousiast, gastvrij en uitbundig. We hebben al zeer veel gelachen.

Morgen worden we verwacht op de schoolassembly en worden we rondgeleid in KGVI. we worden dan ondertussen voorgesteld aan de hele staff van KGVI.

1. Toon welkenhuysen:
    30 juni 2013
    Toon: gelukkig dat alle vluchten goed zijn gekomen
    alle dove kinderen zijn zeker heel blij dat jullie er zijn.
    Noor: Dag mama je bent vast vermoeit van al dat reizen
    ik heb je al veel gemist... nu kan je avontuur in Zimbabuwe beginnen!
    Loes: Dag lieve mama, aan de foto's te zien heb je het heel plezant daar :). Hier thuis verloopt alles nog prima maar we missen je wel.. Deze avond ga ik zeker naar de maan kijken. Veel dikke knuffels en kusjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Khobe:
    30 juni 2013
    LEUK!!!! :D Ons papa leeft mee!!
    Veel plezier daar!!! Allézja, goed werken bedoel ik...
    @Nhele: Wij verzorgen Dennis wel ;)
    Kussen vanuit Berendrecht
  3. Lutje:
    Hej Cathy,
    Wat een schitterende ontvangst,wat fijn voor jullie,wat een belevenis en met die kindjes werken ...dat moet veel voldoening geven,geniet maar van je werk,de natuur en de hele belevenis,
    Wij houden dat hier wel draaiende,groetjes van allen,lutje,bert,bram en cami
  4. Greet, Margot, Lotte en Cato:
    30 juni 2013
    Wat een geruststelling dat jullie goed zijn aangekomen! En wat een zalig ontvangst, we zijn jaloers maar ook heel trots!
    Geniet met volle teugen en wij zorgen voor uw planten hoor ;)
    De groeten van heel de familie
  5. Anneliese Mariën:
    1 juli 2013
    Ik kreeg gisteren al een mailtje toegestuurd van Percy (mrs. Hadebe). Fijn dat alles verder goed is verlopen. Na deze twee weken zullen jullie wel begrijpen waarom ik (een deel van) mijn hart verloren ben aan Afrika! Nu naar school voor D-day: uurroosters leggen. Veel plezier!
  6. Marleen en Gust:
    1 juli 2013
    Ha Eric, ge ziet er stralend uit! Kan ook niet anders bij al die positieve vibes!!! geniet er met volle teugen van want dit wordt een ervaring om nooit te vergeten !!!!!
  7. Tine:
    Lieve collega's,

Als ik jullie verhalen lees, beleef ik onze reis van vorig jaar in gedachten opnieuw. Wat leuk om die bekende gezichten te zien op de foto's! Vergeet, naast het werk, niet te genieten!! Het zijn herinneringen die je je verdere leven meedraagt in je hart!
    Heel veel succes en doe iedereen daar de groeten!!
    Kristien
  8. Lieve Verleye:
    hallo kocaatjes,
    leuk jullie te horen! aan de foto's te zien lijkt het een verhaal van op tv rond de aankomst van een president of zo...
    Maak er op elk vlak een boeiend verblijf van!
    (en stuur misschien een beetje zon)
    lieve
  9. Nadia:
    Hey collega's,
    Ja, zo te zien aan de mooie tekeningen die ze voor jullie gemaakt hebben, echt een warm onthaal. Mooie foto's!
    We denken dat ze heel gelukkig gaan zijn met al het materiaal dat jullie voor hen gaan installeren. Geniet van elke dag!
    Veel groetjes,
    Carina en Nadia
  10. Ingrid:
    1 juli 2013
    Waauw wat een avontuur !!! Geniet ervan!
    Leuk om het hier een beetje te kunnen volgen.
    Mijne nonkel Eric straalt (en de anderen ook)!
    SUCCES x
  11. Guido Lichtert:
    hey collga's,

ik had zaterdag nog een sms verstuurd bij jullie vertrek maar heb geen idee of die nog is aangekomen. Maak er in elk geval een mooi verhaal van. Zo te zien is het al goed begonnen. Guido
  12. Christine haegeman:
    Dag Bulawayo-ontdekkers,
    Fantastisch om de eerste foto's te zien. Even (? of langer) acclimatiseren en genieten van de mooie ontvangst. Zoveel indrukken, zoveel willen doen, zoveel te ervaren. Laat het binnensijpelen en wij volgen met veel interesse via deze blog. Voel me fier dat jullie dit doen.
    liefs,
    Christine Haegeman