To plug or not to plug, that's the question!!

3 juli 2013 - Bulawayo, Zimbabwe

Vandaag de 3e werkdag!

Vandaag was het Eric's topdag: ze hebben hier onvoorstelbaar veel materiaal: boormachines, zaagmachines, cirkelzaag, schaaf, wipzaag,... Alléén, er is enkel een kleine kanttekening: voor de boormachine zijn er geen boren, voor de zaagmachine is er geen aandrijfriem, op de wipzaag staat een verkeerde stekker ('plug'), de redding kwam uit onverwachte hoek --> de poetsvrouw kwam met een cirkelzaag af! (YES) Helaas.... Er ontbrak een plug. Dan maar weer die Jefzaag. De pluggenhistorie blijft zich verder ontwikkelen. Ze gebruiken hier zowel engelse als zimbabwaanse pluggen/stekkers! Met als gevolg dat Eric de benen al onder zijn lijf heeft uitgelopen om telkens op zoek te gaan naar de juiste plug. Het is zeer verwarrend, zoekend achter een engelse stekker en beseffen dat het een zimbabwaans stopcontact is en omgekeerd. En het materiaal dat wij opgestuurd hebben, zijn Europese pluggen. Begin maar...

Deze morgen, tijdens de tour gegeven door Prisca (= lieve dame die ons onder haar hoede neemt en ergotherapeute is) hebben we de Suvag kunnen afleveren aan de speech therapist. Een Suvag is een versterker met koptelefoon en microfoon, die gebruikt kan worden tijdens articulatietraining bij doven en slechthorenden. We hebben dit ook onmiddellijk uitgetest bij Ashley (slechthorende jongen). Fantastisch om zijn reactie te zien, alsook de reactie van de speech therapist die vandaag jarig was.. (zie foto's)

Nadien zijn Cathy en Nhele gestart met de praktische training van het audiometreren: niet eenvoudig! Het is beginnen bij het begin. We hopen dat we voldoende tijd gaan hebben om hen dit allemaal duidelijk te maken. Ze waren allen wel zeer enthousiast om de info in de praktijk om te zetten. Morgen starten we met het testen van de kinderen van KGVI, hier kijken we erg naar uit!

1. Greet, Margot, Lotte en Cato:
    4 juli 2013
    Hallo McGyver!
    We zien het al helemaal voor ons hoe je op zoek gaat naar oplossingen. We hebben het volste vertrouwen er in dat straks alles naar behoren gaat werken. Dit is toch wel echt jouw ding!