Zimbabwe, here we come!!!

27 juni 2013 - Antwerpen, België

Wij zijn Nhele, Eric en Cathy, alledrie werkzaam in KOCAvzw. Enkele maanden geleden kregen we de vraag, in kader van Scholenbanden, ons te engageren in het opstarten van een audiologische unit in King GeorgeVI in Zimbabwe. Deze school voor buitengewoon onderwijs in Bulawayo, is gericht op kinderen met allerlei beperkingen (motorisch, visueel, mentaal en auditief). Na een eerder bezoek van collega's logopedisten  bleek dat er weinig tot geen infrastructuur aanwezig is om kinderen met auditieve beperkingen te testen. Het bepalen van een correct gehoorverlies is echter onontbeerlijk om een goede revalidatie hierop af te stemmen. Aangezien we op onze dienst onze infrastructuur enkele jaren geleden hebben gedigitaliseerd, konden we onze vorige audiometer aan KGVI schenken. Na aanvulling van extra apparatuur hebben we deze enkele weken geleden verstuurd. Na enkele spannende weken (douaneperikelen!) is de apparatuur vorige week gearriveerd, oef! De apparatuur is er, nu nog de kennis tot daar brengen om deze te installeren en te hanteren... en dat zal onze taak zijn! Eric zal met de nodige technische kennis het hele zaakje installeren en een audiologische "cabine" uitbouwen, Cathy en Nhele zullen de training van de mensen ter plaatse op zich nemen!

We tellen af naar zaterdag; we vertrekken om 17u30 in Zaventem! De spanning groeit en het enthousiasme ook. We hopen deze blog op regelmatige tijdstippen aan te vullen met al onze belevenissen (afhankelijk van electriciteit en inetrnetvoorzieningen!!)

Wordt vervolgd....

1. Marjan Yperman:
    27 juni 2013
    Super initiatief!! Geniet ervan!
    Groetjes,
    Marjan
  2. Hans Roofthooft:
    27 juni 2013
    Supporteren deed ik al. Nu kan ik jullie ervaringen en uitwisselingen ook nog op de voet volgen.
    Ongetwijfeld heel boeiend!
    Hans
  3. Jos Marien:
    Beste Catherine, Nhele en Eric,
    ik wens jullie een buitengewone reis toe. Ik ben zelf in Zimbabwe geweest: ik verzeker jullie dat je warm ontvangen zal worden!
    Ik had jullie graag komen uitzwaaien in Zaventem, maar het gaat me toch niet lukken...
    Ik supporter van ganser harte!!!
    Jos
  4. An Janssens:
    28 juni 2013
    Super veel succes en een aangename en boeiende reis gewenst! Wij zijn met de werkgroep 'Zimbabwe' heel erg benieuwd naar jullie belevenissen...
    Vergeet ook niet te genieten hé!
    Veel groeten,
    An
  5. Smits Kim:
    28 juni 2013
    Zoals altijd zijn jullie super goed voorbereid, hebben jullie aan alles gedacht. Ik ben er zeker van dat jullie de mensen ginder een heel eind op weg kunnen brengen. Geniet er met volle teugen van en tot binnenkort!

Kim
  6. Toon welkenhuysen:
    liefste mama
    ik ga je zo hard missen.
    Veel geluk in Zimbabwe
  7. Ellen Vinck:
    Veel succes daar!
    Jullie gaan dat goed doen...
  8. De bock herlinde:
    28 juni 2013
    In gedachten reis ik mee. Ik ben er gerust in dat dit een geslaagde missie wordt. Zoals jullie dit project voorbereid hebben. Dat kan gewoon niet mislukken!!! Zorg goed voor mekaar. gr herlinde
  9. Ben:
    Eric,

Wat een ervaring zal dit worden. Ferm dat we jullie via deze blog kunnen volgen. Geniet ervan. Ik ben al benieuwd naar al je verhalen. Ik reserveer alvast een avond met Raf op zijn terras!

groet,
    Ben
  10. Karin:
    29 juni 2013
    toy toy toy ,Nhele je ga dat keigoed doen no stress no panik just go with the flow :):):):) big kisses T Karin xx en family :):):)
  11. Ellen Belmans:
    4 juli 2013
    Heel veel plezier en een hoop positieve ervaringen gewenst daar in het verre Afrika !! Doe het maar goed !
    groetjes,
    Ellen